zondag 22 november 2009

Artikel: Wordt emo in 5 stappen!


Cultureshock: Wordt emo in 5 stappen!

Emo zijn is hip! De deprimerende tieners met zwartgeverfde lokken en dichtgeschminkte ogen heersen tegenwoordig het straatbeeld van menig grote stad. Op internet is een hoop over emo´s te vinden, en dan vooral negatieve dingen. Emo´s hebben ook een negatief imago, mede doordat ze door veel mensen als nep worden beschouwd en als aandachttrekkers gezien worden. Een groot vooroordeel over emo´s is dat ze in zichzelf snijden. Desondanks is emo zijn wel hip(onder de in-de-knoop-met-zichzelf-zittende jongeren dan). Dus! zit je in de knoop met jezelf, je ouders of denk je dat gewoon heel de maatschappij tegen je is? Wordt emo! Hier een kort stappenplan over hoe je emo wordt.

Stap 1 – dat haar moet dus lang
Laat je haar groeien en verf het bij voorkeur zwart. Natuurlijke haarkleur is echt not done bij emo´s. als je kort haar hebt heb je de pech dat het natuurlijk keilang gaat duren en als je haar dan eindelijk lang genoeg is zijn we al 5 trends verder. Als je haar al lang is knip het dan zo dat er een enorme lok over je ogen hangt. Laat ook gelijk een piercing zetten, het liefst een ringetje door je onderlip. En niet klagen over de pijn, want pijn is fijn bij emo´s.

Stap 2– al je blije h&m zooi mag weg
Je kleding. Gooi al je H&M zooi maar weg en sla een paar (neppe) allstars , bandshirts en donkere skinny jeans(dit geldt ook voor de emojongens) in. Als je de smaak te pakken begint te krijgen, maak er dan ook gelijk wat scheuren in en brandplekken. Het is de bedoeling dat je je kleedt naar je stemming. Emo´s zijn over het algemeen depressief dus ik raad veel zwarte kleding aan. Gecombineerd met wit en rood en op je `blije` momenten: neonkleuren. O ja, streepjes en zwart witte blokjes zijn ook goed. Als accessoires denk aan riemen met studs, palestinasjalen, vingerloze handschoenen en veel, hééél veel armbanden. Zo creëer je de illusie dat je in jezelf snijdt.

Stap 3 – Tokio Hotel en Fall Out Boy
Als je echt emo wilt zijn, zal je ook naar emomuziek moeten luisteren. Ook belangrijk: leer een instrument te bespelen, of koop er op z´n minst één. Zo kan je nog altijd doen alsof. Als je echt a-muzikaal bent, schrijf dan songteksten of gedichten. Liefst zo depressief mogelijk, als er maar heel veel emoties in zitten. Schrijf het liefst alleen als je verdrietig bent of boos, maar als emo hoor dan altijd te kunnen schrijven. Qua muziek luister je naar Fall Out Boy en My Chemical Romance. Nog beter is als je luistert naar onbekende bands. Als het maar hard is en de teksten duister en depri zijn.

Stap 4 – alles draait om eyeliner
Het is als emozijnde niet de bedoeling dat je ogen te zien zijn, maar als dit toch gebeurt(god verhoede het) zorg er dan ALTIJD voor dat je ogen voorzien zijn van een gezonde laag eyeliner. En dan ook overal, boven je ogen, eronder, ernaast, maakt niet uit gewoon zo veel mogelijk. Verder maakt het niet zo heel veel uit wat je nog op je gezicht smeert, het gaat voornamelijk om heel veel eyeliner. Zorg er ook voor dat je nooit maar dan ook nooit in de zon komt. Je moet zo bleek zijn als maar kan.

Stap 5 – blij? Wat nou blij?
Als emo ben je niet blij. Zo simpel is het. De diepzinnige en deprimerende teksten van de emomuziek kunnen je daarmee prima helpen. Een goede emo is niet alleen depressief maar ook gevoelig en stil. Als het goed is ben je compleet opgeslokt in je eigen emotionele wereldje.
Heb je het stappenplan met succes afgerond? Gefeliciteerd je bent nu officieel een “outcast” van de maatschappij.

22 opmerkingen:

  1. tjah, goed stappenplan. maar, 1 ding: wat als de persoon zich nu zo kleed just like me, en helemaal niet depri is. 24/7 voor andere personen klaarstaat en vrijwel altijd vrolijk is. (niet ego bedoeld fzuw XD)
    nja, kijk, ik vind het een beetje overdreven dat ''emos'' zo worden beschreven. persoonlijk heb ik een hekel aan de ''emo'' persoonlijkheid want je schiet er geen reet mee op. maar ik wordt er wel mee verward vanwege me kledingstyle. ik kleed me al jaren zo, en verf me haar zwart, nog voordat mensen het ''emo'' gingen noemen, maarja. heb iniedergeval genoten van dit stuk XD

    groetjes Daniël,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. emo's hoeven niet altijd depri te zijn emo is een sub cultuur en ik vind zelf dat er heel veel onzin geschreven wordt want je kan ook blij zijn als emo

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja klopt ik ben ook vaak blij ik vind het net zo lijken in deze tekst da we belagelijk worden gemaakt op chool zegge mensen ook van da ik er ni uit zie enzo mr ik trek me er nix van aan

      Verwijderen
    2. Idd deze tekst slaat nergens op niet alle emo's zijn despri of snijden zichzelf.... het probleem is gwn dat heel veel mensen (net als de schrijver van deze tekst) weten niet wat emo is dus ga je er eerst in verdiepen voordat je mensen "helpt". (Emo wordt je niet je bent het gwn.... als je niet ban de muziek houd ga er dan ook gwn niet naar luisteren)

      Verwijderen
    3. Idd deze tekst slaat nergens op niet alle emo's zijn despri of snijden zichzelf.... het probleem is gwn dat heel veel mensen (net als de schrijver van deze tekst) weten niet wat emo is dus ga je er eerst in verdiepen voordat je mensen "helpt". (Emo wordt je niet je bent het gwn.... als je niet ban de muziek houd ga er dan ook gwn niet naar luisteren)

      Verwijderen
    4. "emo" staat letterlijk voor "emotional". Jullie lullen echt bullshit.

      Verwijderen
  3. wtf ik snap hiero nix van ik ben tovh ook emo en vaak blij vaaker blij dan deprie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit is gwn dikke onzin XD t word gwn grappig hoe emo's worden gezien en wrm dit tf? Je bent niet zo 123 emo ofs -.-

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Reacties
    1. Meid als je dat wil moet je niet dit na gaan doen want hier klopt niks van

      Verwijderen
  6. Wtf dit is allemaal gewoon niet waar
    Emo's hoeven helemaal niet van pijn te houden wtf! Hoe denken mensen wel niet over emo's je kunt echt niet emo worden door dit te doen maar door gevoel te hebben dat je emo bent wcht houden van metal muziek en vanemo kleding je moet je zelf blijven!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wtf! Dit is allemaal dikke bulshit hier klopt helemaal niks van emo's hoeven niet van pijn te houden waarom worden emo's altijd zo gezien! Emo wordt je so dus echt niet je wordt pas emo als je je zo echt voelt en echt van doe kelding en muziek houd echt kom op!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Emo's dragen niet alleen zwart. Ze dragen. Ook soms donker rood of dat soort dingen..maar alleen zwart dat doen ze nooit ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Emo's zijn meer dan dit. Wat jij zegt is pure shit. Emo's worden altijd zo bekeken..terwijl ze ook een mooiere kant hebben *-* ze kunnen bijvoorbeeld heel mooinlachen ze kunnen mensen heel goed helpen 😂😍 ddus stop met fucking veel shit te vertellen en vertel de waarheid.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik hou van Emo muziek later ga ik zwarte kleding dragen en mijn haar wil ik regenboog maar ik ben altijd vrolijk en ik hou NIET van pijn. Ben ik dan emi

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. emo was orgineel gezien een muziek soort, uiteindelijk is het een kledingsstijl enz geworden maar draag gewoon wat je leuk vind je hoefd niet persee emo te worden ofzo, emo's zijn gewoon vrolijk en emo zijn heeft niks te maken met pijn dit is gewoon hoe emo's door andere bekeken worden

      Verwijderen
  11. Wtf is dit.. hier klopt zoveel niet van. Ik ben zelf ook emo en wat hier allemaal staat zou ik niet doen als je emo wilt worden. Het gaat erom wat je zelf mooi vind en jezelf zijn. Niet depresief zijn en jezelf snijden..

    BeantwoordenVerwijderen
  12. je hoefd niet fucking depri ofzo te zijn, emo heeft geen fuck te maken met snijden dus tief die kut afbeelding dr af, echte emo muziek is emocore, als je emo wilt zijn wtf ga gewoon dragen wat je leuk vind het gaat er niet op of je emo bent en dat je emo bent betekent niet dat je niet vrolijk kan zijn echt wtf

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Is het allemaal wel waar wat er in de tekst staat of niet ?

    BeantwoordenVerwijderen